«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره حامد آهنگی که حالا تقریبا همه جا نامش را می‌شنویم!

  • کد خبر: ۱۰۹۲۶۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
  • ۷
درباره حامد آهنگی که حالا تقریبا همه جا نامش را می‌شنویم!
جایی که حامد آهنگی خود را از مشابه‌های هم‌تراز و کمی معروف‌ترش کَند، دقیقا همین «خندوانه» بود. حامد آهنگی کمی از هوش هیجانی‌اش بهره گرفت و توانست با تبدیل‌کردن خنده‌های خاص و نوع متفاوت بی‌مزه‌بازی عمدی، استفاده از تقلید صدا و البته توانایی شوخی‌سازی درلحظه‌اش از خود برندی متفاوت از طنازان پرسابقه تلویزیون بسازد.

محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ حالا دیگر سال‌هاست که معروف‌شدن و سر زبان‌ها افتادن به سختی گذشته‌های نه‌چندان دور نیست، اما همان‌قدر که آدم‌ها آسان‌تر به بالا‌ها می‌رسند، ازیادرفتن هم اتفاقی راحت و البته طبیعی شده است.

اگر یک دهه پیش باید توانایی و استعداد و پشت‌کار و بخت و اقبال بلند و روابط گسترده کسی را جلو دوربین سینما و تلویزیون می‌کشاند و غیر از این دو راه ارتباطی، راه و روش دیگری برای رستگاری وجود نداشت، امروز کافی است فقط کمی عجیب‌تر و باکلاس‌تر از دیگر موجودات عجیب و بی‌کلاس مجازی باشید تا مطرح شوید. یا کافی است کمی در بازاریابی اینترنتی کاربلد باشید و محتوای تولیدشده‌تان را به گوشی‌های بیشتری برسانید تا سر از برنامه‌های زنده و مرده تلویزیون در شبکه‌های مختلف یا شبکه نمایش خانگی و برنامه‌های رنگارنگش درآورید. اگر هم کمی بخت یارتان باشد، می‌توانید تصویرتان را روی پرده سینما هم ببینید!

اما همه این قصه موفقیت‌های شیرین جدید ممکن است شروع تراژدی حذف ناگهانی و فراموشی دائمی باشد؛ اگر آن که خود را به بالا‌ها رسانده است، رسم بالانشینی بلد نباشد و خود را با اوضاع جدیدش سازگار نکند. امروز از کسی می‌نویسیم که رسم بالانشستن را یاد گرفته است؛ هرچند برای بالاآمدن راه‌های عجیبی رفته و دست‌کم ماجرا این است که خواص‌پسند نیست؛ اما مهم مخاطب عام است که او آهنگ بودن در کنارشان را خوب تنظیم کرده است.

حامد آهنگی نامی است که تا همین یک دهه پیش روی بیلبورد‌های اتوبان‌ها یا آن قسمت پایین پایین سایت‌های بلیت‌فروشی کنسرت و تئاتر یا روی تبلیغ تفریحات متنوع جزیره کیش می‌دیدیم؛ کسی که اکبر اقبالی و حسن ریوندی از او نام آشناتر و موفق‌تر و در حد و اندازه و متر و معیار همان صحنه‌ها شاید بانمک‌تر بودند، اما حالا این حامد آهنگی است که نامی سرشناس برای خیلی‌هاست.

حسن ریوندی به سلبریتی کپی‌کار اینستاگرامی تبدیل شده و اکبر اقبالی همانی که بوده، مانده است. اجرا‌های صحنه‌ای و ارگانی را اصولا قرار نیست آدمی فرهنگی و با تسلط به طنز سطح بالا بسازد. کافی است تلفیقی از شوخی‌های همه‌فهم و عبور از خط قرمز‌های تلویزیون را با هم ترکیب کنید و به‌اصطلاح ماجرا را شادش کنید تا آدم‌ها برای یکی‌دو ساعت خلاصی از غم بیرون به شادی اعتیادآور و سبک شما بپیوندند! همین بود که وقتی آهنگی پس از سال‌ها روی‌صحنه‌بودن، جلو دوربین «خندوانه» آمد.

شوخی‌ها و شکل خنده‌ها و ایست و مکث و سکوت بین حرف‌ها و موضوع استند‌آپ‌هایش باعث شده بود که نه مخاطبان کمی خاص‌تر و دقیق‌تر از او راضی باشند و نه آدم‌هایی که سال‌ها اجرا‌های کیش و شهرستان‌های دیگر و حتی خارج از کشورش را دیده بودند. اما جایی که آهنگی خود را از مشابه‌های هم‌تراز و کمی معروف‌ترش کَند، دقیقا همین «خندوانه» بود. او کمی از هوش هیجانی‌اش بهره گرفت و توانست با تبدیل‌کردن خنده‌های خاص و نوع متفاوت بی‌مزه‌بازی عمدی، استفاده از تقلید صدا و البته توانایی شوخی‌سازی درلحظه‌اش از خود برندی متفاوت از طنازان پرسابقه تلویزیون بسازد.

مردم کم‌کم با نام و بعد عادات خاص او در اجرا‌ها آشنا شدند و فیزیک و هوش لحظه‌ای او هم به کمکش آمد تا از «خندوانه» راهش را به دیگر برنامه‌های تلویزیون باز کند. حامد آهنگی این تیزهوشی را داشت که به ترکیب شخصیت حالا کمی برنده‌اش دست نزند و خودش را به همه‌جا تحمیل کند، نه اینکه جایی را که بلد نیست، نشانه بگیرد. اگر در تلویزیون مجری برنامه مسابقه شد، خودش بود، با همان شکل از طنز و نگاه و اطوار.

اگر هم مهمان شد، همان بود. کم‌کم سر از شبکه نمایش خانگی درآورد و در «مافیا» به معنای حقیقی درخشید و نشان داد که قاعده خوش‌درخشیدن در برنامه‌ای متفاوت را بلد است. او باهوش‌تر و مسلط‌تر از گذشته نشان می‌داد و البته نقش آدم باهوش و مسلط را هم خوب بازی می‌کرد! برای همین بود که میل مخاطب نمایش خانگی به او بیشتر شد و سیل پیشنهاد‌ها به سوی او روانه. «شباهنگی» برنامه خود خود خودش بود؛ با محدودیت‌هایی بسیار کمتر از تلویزیون و امکان شوخی‌های دست‌بازتر و تقلید صدای خوانندگان آن طرفی.

البته که رابطه صحیح گرفتن با مهمان‌هایی از بین تماشاچیان و مهمانان سرشناس هم به کمکش آمد. او دیگر به جایی رفته بود که سال‌ها تمرینش را داشت؛ اجرا روبه‌روی تماشاچیان و دردست‌گرفتن نبض آنان؛ اتفاقی که با راحتی بیشتر او جلو دوربین و نداشتن ممیزی سنگین، برنامه نه‌چندان پیشرو و خاص را که یک شوی سرگرم‌کننده و بامزه بود، ساخت. حامد آهنگی حالا دیگر به‌طور رسمی سلبریتی بود؛ سلبریتی‌ای که به پشتوانه هوش زیادش درگیر حاشیه و اظهارنظر‌های خارج از محدوده کار طنزش نشد و هرجا که رفت، همان بود که از یک شومن انتظار می‌رود.

در «جوکر» هم به همان سیاق «مافیا» درخشید؛ نه نچسب و سرد بود و نه زود وا داد و حذف شد و با وجود سابقه‌اش، درگیر شوخی‌های دست پایین نشد و البته یادش نرفت که باید بخنداند و خوب هم خنداند. حالا دیگر همه‌جا نامش را می‌بینیم و هیچ بعید نیست که این شومن را در آینده‌ای نزدیک جلو دوربین فیلم یا سریالی هم ببینیم. مهم این است که مردم او را می‌شناسند و دوست دارند و تهیه‌کنندگان هم جز این معمولا چیزی نمی‌خواهند. حامد آهنگی آرام و پیوسته از صحنه به صفحه آمد و رسم پاک‌نشدن از صفحه و پررنگ‌کردن خودش را هم بلد بود. احتمالا در این سال‌ها از او بیشتر خواهیم دید و شنید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
2
باسلام آقای آهنگی شما عالی هستید شب آهنگی فصل زیادی بسازید تا فصل۳ تمام نکنید
hamed Ahangi
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
2
اقایی اهنگییی عشقه نظیرش توی جهان نیست
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
1
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود ببینیم در آینده این آقا چه میکنه تا الان که خوب خودشو بالا کشیده
فاطمه زهرا حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
1
باسلام آقا آهنگی شما عالی هستید کمدین خوبی هستید نامبروان هستید عاشق شب آهنگی هستم تکرارشو نگاه میکنم مهمان با جنبه میارید شب آهنگی تا فصل ۲ تمام نکنید فصل زیادی درست کنید باتشکر
لیلی احمدیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
سلام آقای حامد آهنگی عزیز من به برنامه شب آهنگی نگاه میکنم شمایی که این شب آهنگی رو با افتخار ساختید مطمئنم در کارتون هم موفق تر هم خواهی شد من شما رو خیلی دوس دارم شما خیلی باحالی و مردم رو می خندونید من در خونه100 بار با اداهای شما ترکیدن از خنده دمتون گرم آقا حامد عزیز ♥️♥️♥️
نریمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
1
بسیار پر استعداد و باهوش و خاکی و مهربان است حامد جان آهنگی عزیز دل همه مردم ایران ....
ستایش
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
0
حامد آهنگی عشقههه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->